Klientportal
I klientportal kan din bedrift få en sikker og digital måte å kommunisere med oss som Regnskapsbyrå ang lønn. Her kan både vi og dere opprette saker, og se saksgang hos oss (Må besvares/Vener på motpart/I arbeid/Fullført).
Her kan vi altså håndtere løpende kommunikasjon mellom dere som bedrift og oss som lønningskontor/Regnskapsbyrå, om alt som vedrører lønnsområdet.
Alt skjer kryptert og GDPR-vennlig*, og veldig oversiktlig for både dere og oss. I Klientportalen kan du også involveres direkte i Lønnsprosessen, du kan laste opp egne importfiler for lønnstransaksjoner, reise osv og få disse validert, du kan attestere lønnskjøringen m.m.
Det ligger også i Roadmap at man kan ha saksflyt mellom ansatt/leder->Klient i Klientportalen. Mer funksjonalitet kommer.
* Det er fort å glemme GDPR-regelverket i hverdagen. Vi har erfart at personopplysninger som burde vært kryptert, fort blir oversendt i åpne e-poster, når man ikke har et system som sørger for at kommunikasjon skjer, og grunnlag blir oversendt, på en strukturert måte.
I tillegg har vi erfart hvordan det er når beskjeder som er relevant for lønnshåndtering ankommer i diverse e-poster på forskjellige datoer, i forskjellige sammenhenger.
Dette gjør at det både er tidkrevende å samle og dokumentere et riktig grunnlag for lønns- og personopplysninger, og i tillegg står man i fare for å bryte reglene for håndtering av personopplysninger.
Av hensyn til dette anbefaler vi Klientportal der det er et løpende behov for kommunikasjon ang. lønn og ansattopplysninger.