Ferien er over, kaffekoppen er fylt opp, og vi er klare for nye tak! Håper alle har hatt en fin sommer så langt!
For noen virksomheter betyr høsten høysesong, mens for andre er høsten en rolig tid. Om du har en mer rolig tid i vente, kan vi anbefale at du benytter høsten til å gjennomgå egne rutiner. Hva fungerer godt, hva bruker dere unødvendig mye tid på? Er det noe dere burde ha bedre kontroll på? Har regnskapsfører påpekt feil eller svakheter i rutiner som bør tas tak i?
Interne rutiner bør revurderes med jevne mellomrom. Det som var en god rutine for noen år siden, er kanskje ikke like optimal lengre. Kanskje har det kommet nye lovkrav også? Som regnskapsførere er vi med dere på disse vurderingene.
- Er alle oppgaveplikter overholdt?
- Overholdes bokføringsreglene?
- Tilstrekkelig oppfølging av ansatte?
- OTP ok?
- Overholdes GDPR?
Ta gjerne kontakt om dere ønsker et hyggelig møte/workshop.
Comentarios